„Nulláról indultunk” – ügyvezetői interjú Kalmár Norberttel (I.rész)

Mewocont > Interjúk > „Nulláról indultunk” – ügyvezetői interjú Kalmár Norberttel (I.rész)

A Mewocontról beszélgettünk cégünk egyik tulajdonosával, Kalmár Norberttel. Arról, hogyan élte meg ő az elmúlt éveket, milyen kihívásokkal kellett szembenéznie, illetve a brand 2019-es megújításáról is. I. rész.

Üdvözlöm a kedves olvasókat, Kalmár Norbert vagyok. Szeretek szórakozni, szeretek túrázni, hobbi szinten focizni. Szeretem a minőségi együttöltött időt bármilyen közegben, gondolok itt egy vacsorára, borkóstolóra vagy egy baráti összejövetelre. Számomra a legnagyobb kikapcsolódást a vízen, vízparton töltött idő jelenti. Ezért is kötődöm nagyon Bajához.

A villamosságban 14 évesen kezdtem el dolgozni, nyári munka formájában, testvérem Balázs buzdítására. 16-18 éves koromig a családi ház kamrájában kialakított műhelyben vezérlőszekrényeket szereltem iskola után délutánonként. Ekkor már bele-bele szagoltam ezeknek a berendezéseknek a tervezésébe is. Az iskolát otthagytam 19 éves koromban, ugyanis elkezdtem teljes munkaidőben dolgozni. Egy évet dolgoztam a Kal-Systemnél, két idősebb testvérem cégénél. Egy évvel később 2013-ban megalapítottuk a Mewocont Kft-t. Először, mint alkalmazott vettem részt hivatalosan a cég életében, majd 2017-től tulajdonosi szinten lettem érdekelt.

2013-ban már nagyjából azzal a területtel foglalkozhattatok, amivel most is. Miért döntöttetek úgy, hogy egy saját vállalkozásban folytatjátok a munkát?

Minden addigi tudásunkat a Kal-systemnél szereztük, amit soha nem fogunk elfelejteni. Nagyrészt minden, jelenleg is használt és alkalmazott szakmai megoldásnak az úttörője Balázs volt. A 2000-es évek elejétől 0-ról építette fel ezeket. A cégalapítás oka a fejlődés volt, mint szakmai területen, mint munkaerő szinten. Ezért váltunk ki a Kal-system-ből közös megegyezéssel. Munkáiknál jelenleg is mi végezzük a villamos automatizálási feladatokat, ezt szeretnénk, hogy így is maradjon. A külön cég alapításával tudtuk kiterjeszteni a lehetőségeinket, többek közt plusz embereket foglalkoztatni, és a megrendelői oldalról mindenféle megrendeléseket teljesíteni. Például, jelenleg is dolgozunk egy szoftver fejlesztésén, amivel szeretnénk majd elősegíteni a kis- és középvállalkozók munkáját, legalábbis egy nagy részükét.  Hogy pontosan mi is lesz ez, arra a számításaink szerint az év második felében fog fény derülni. 🙂

Milyen nehézségeitek voltak az indulás előtt, illetve közvetlenül utána? Te hogyan élted meg azt az időszakot?

Minden kezdet nehéz, amit szerintem minden vállalkozást indító ember megtapasztal.

Nálunk a nehézséget leginkább az anyagi háttér hiánya okozta. Nulláról indultunk, nem volt tőkénk. Munkáról-munkára haladtunk.  Van egy pár nehézség, amin túl kell esni ahhoz, hogy eljussunk A-ból B-be. Például a piaci lengés. A Kal-System felé teljesítettük az elvárásokat. Ez azt eredményezte, hogy amíg épültek a rendszerek és mi még nem fértünk oda, addig nem túl sok villamos munka volt, utána pedig egyszerre több nagyobb rendszert kellett kivitelezni. Ezt úgy oldottuk meg, hogy elkezdtünk olyan szakirányokat keresni, ami a holtteret kitöltheti.

Ha ezek közül ki kellene emelned egyet, amelyre a legnehezebb megtalálni a megoldást, melyik lenne az?

Talán ez a piaci „mozgás”, ami még mindig befolyásolja mindennapjainkat. A különböző projekteken belül a szakirányok nagyon mozgatják a mi kivitelezési időpontjainkat. Mert a kőműves még csinálja a falazást, a lakatosok szerelik a mechanikát, emiatt az egész csak csúszik-csúszik. Mi pedig a sor végén vagyunk, amivel elég nehéz mit kezdeni.

Hogyan értékelnéd az elmúlt 6-7 évet?

Nagyon hálás vagyok, hogy eljuthattunk idáig, ahol most tartunk. Amikor ez az egész létrejött, akkor nem mondom, hogy nem képzeltem el, hogy ilyen gyorsan el tudunk jutni erre a pontra, de örülök, hogy mostanra ez így kiforrta magát.

Ha most inkább arra koncentrálunk, amivel elégedett vagy, akkor melyek azok a kulcsfontosságú tulajdonságai a cégnek, amit mindenképp kiemelnél?

Úgy gondolom, hogy egy nagyon rugalmas, folyamatosan fejlődő fiatalos cégről beszélünk. Mindenféleképp kiemelném, hogy minden igényt és problémát igyekszünk a legjobb tudásunk szerint megoldani. Emellett nagyon fontos, hogy a kuncsaftok számunkra nem csak a projekt lezárásáig számítanak, hanem utána is bármikor fordulhatnak hozzánk szakmai segítségért, és mi biztosan fogunk tudni nekik segíteni.

Említetted a fejlődést. Miben nyilvánul ez meg a megrendelőitek számára?

A folyamatos fejlődés lehetősége nagy részben köszönhető kollégáink törekvő hozzáállásának, szerencsére egy kiváló csapattal tudunk együtt dolgozni. Megrendelőink folyamatosan jobb, pontosabb, fejlettebb megoldásokat kapnak. Az elkövetkező években ez a folyamat még jobban fel fog gyorsulni, hiszen jelenleg is folyamatban vannak fejlesztések, amelyek a megrendelői igényeket még jobban fogják szolgálni. 


Az interjú második részét ide kattintva már elolvashatja! Ha még nem tette meg, iratkozzon fel értesítéseinkre, kövessen minket a Facebookon és Instagramon!

Képeken: Kalmár Norbert a Mewocont Kft. ügyvezetője